Nieuwe avonturen: Hoi Thailand!

27 september 2016 - Bangkok, Thailand

Afscheid nemen.. Het is nooit leuk, tenminste ik hou er gewoon niet van. Eerst nam ik afscheid van Yasmin en Theresa, twee geweldig gezellige leuke reispartners uit Duitsland. Marianne en ik hebben 10 dagen met deze meiden gereist. We doken en snorkelden, zagen koraal, blauwe zeesterren en heel veel visjes in Na Trang, we lieten op maat gemaakte kleding maken en lagen uren langs het strand in Hoi Ann. We scooterden langs de kust richting Hué, wauw onderweg zagen we adembenemende uitzichten! We zagen een natuurpark. Beklommen een berg in Ninh Binh, waar we iets sneller vanaf renden vanwege een groot aantal insecten op de top..

En ja hoor in de hoofdstad van Vietnam, namelijk Hanoi was daar het moment om afscheid nemen van onze Duitse matties, we hopen elkaar snel weer te zien in Duitsland of Nederland! We are same same, but.... Different ;)

Marianne en ik besloten na een korte stop in Hanoi naar Sapa te gaan. Rijstevelden, hard werkende locals, heerlijk Vietnamees eten, met chopsticks uiteraard!
De avonturen, uitspraken (eat travel sleep repeat) en ervaringen stapelen zich op...

Tijd om afscheid te nemen van Marianne, met een beetje weemoed wensten we elkaar nog een goede reis, doei Mar succes in Laos en Thailand het was geweldig, wat hebben wij veel gelachen en meegemaakt.... Misschien moeten we een boek schrijven? Tot over 3 weekjes in Nederland!

Ik hoop zo snel mogelijk een trein of bus ticket te boeken naar Koh Toa en nog even lekker bruin te bakken voor ik terug ga naar Nederland. Nog een weekje..

Hmm, in Bangkok werd duidelijk dat ik mijn bestemming moest weten, dus gelijk door naar Koh Tao werd hem niet.. Ik regelde een hostel in Bangkok en ja hoor, wat een mooie stad en wat een gezelligheid! Even die twijfel... Blijf ik in Bangkok? Reis ik met deze gezellige mensen mee, die het leuk vinden als ik meega? Of spendeer ik mijn laatste dagen op Koh Toa

Dat laatste.. Ja, ik doe het.